صندلی اداری چه ویژگی هایی دارد؟

 

البته که ظاهر و زیبایی اهمیت زیادی دارند اما ارگونومیک بودن یک صندلی‌ فاکتوری است که در طولانی مدت به کمک شما می‌آید. از آنجایی که فیزیک بدنی هرکدام از ما با یکدیگر متفاوت است باید قبل از خرید یک صندلی نسبت به نیازهای خود آگاهی داشته باشید. اگر پیش یک دکتر کایروپراکتیک می‌روید از او بخواهید ستون فقرات شما را بررسی کرده و شکل آن را مشخص کند. با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌توانید یک صندلی مناسب کار خریداری کنید که هنگام نشستن، ستون فقرات شما را به حالت درست هدایت کند. به همین دلیل است که حتما باید به سراغ صندلی‌های قابل تنظیم بروید. در ادامه تمامی ویژگی صندلی اداری مناسب را با هم مرور می‌کنیم.

امکان تنظیم صندلی
در حال حاضر تقریبا تمامی صندلی‌های موجود در بازار قابل تنظیم هستند. اما صندلی‌ که شما لازم دارید باید علاوه بر ارتفاع و جای قرارگیری آرنج، از جهت‌های دیگر هم قابل تنظیم باشد. یک صندلی‌ ایده آل باید از ۵ جهت مختلف قابل تنظیم باشد اما برخی تولیدکنندگان صندلی‌های تولید می‌کنند که تا ۱۴ جهت هم قابل تنظیم است. انتخاب صندلی‌ که مناسب شما باشد کار آسانی نیست.

درد سیاتیک یکی از آن دردهایی است تحملش کار آسانی نیست و می‌تواند به قدری شدید شود که شما را کاملا از کار بیندازد. این درد به پشت کمری صندلی‌ برمی‌گردد. هر صندلی دارای یک پشت کمری است اما یک صندلی اداری مناسب امکان تنظیم این قسمت را برایتان فراهم می‌کند تا شما بتوانید بسته به شکل ستون فقرات و فیزیک بدنی خودتان آن را تنظیم کنید. پشت کمری را آنقدر در حالت‌های مختلف قرار دهید تا بالاخره کاملا احساس راحتی کنید. اگر این قسمت به درستی تنظیم نشده باشد پس از چند ساعت نشستن روی صندلی‌ در ناحیه گودی کمر احساس درد خواهید کرد.

صندلی ثابت یا صندلی متحرک؟
اگر وسط میز نشستید و برای آن که به دورترین نقطه دست پیدا کنید باید دولا شوید به یک صندلی‌ متحرک نیاز دارید. حتی اگر یک میز کوچک دارید با یک صندلی‌ متحرک می‌توانید از کشش و فشاری که با دولا شدن روی میز یا دیگر نقطه محل کار به بدنتان وارد میاید جلوگیری کنید. مطمئن شوید صندلی‌ مورد نظرتان دارای چرخ‌های روانی است که به راحتی در سطح زمین به حرکت در می‌آیند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *